عکس | قهرمانی دختر اوکراینی در المپیک با وجود خوابیدن در کیسه خواب!

عکس | قهرمانی دختر اوکراینی در المپیک با وجود خوابیدن در کیسه خواب!
دختر اوکراینی که از جنگ فرار کرد و کیسه خوابش را به المپیک آورده بود مدال طلا گرفت.
کد خبر: ۲۹۵۷۴
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

یاروسلاوا ماهوچیخ، دختر رکوردشکن اوکراینی در پرش ارتفاع، یکشنبه شب در ورزشگاه دوفرانس مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد. او که به خاطر حمله روسیه مجبور شده بود از کشورش فرار کند، قهرمانی در پرافتخارترین و بزرگترین رویداد ورزشی جهان را از آن خود کرد.

ماهوچیخ در المپیک پاریس بین هر یک از پرش‌ها، در کیسه خواب سبز خود دراز می‌کشید و به نظر می‌رسید که یا در حال چرت زدن است و یا مدیتیشن و یا تمرین تمرکز می‌کند. تصاویر استراحت کردن خاص او در فضای مجازی دست به دست چرخید و خودش در این باره به نشریه تایمز گفت: «وقتی دراز می‌کشم احساس راحتی می‌کنم و گاهی اوقات می‌توانم ابر‌ها را تماشا کنم. گاهی اوقات اعداد را می‌شمارم، ۱، ۲، ۳، ۴ ... یا دم و بازدم انجام می‌دهم. آرام می‌شوم و به این فکر نمی‌کنم که در استادیوم هستم.»

روش جالب او در روز یکشنبه جواب داد و با پرش ۲ متری مدال طلا را به دست آورد.

عکس | قهرمانی دختر اوکراینی در المپیک با وجود خوابیدن در کیسه خواب!

روش ماهوچیخ از سال ۲۰۱۸ آغاز شد یعنی همان سالی که در بازی‌های المپیک جوانان قهرمان پرش ارتفاع شد. سرگی استپانوف که به همراه همسرش تتینا استپانوف مربیان ماهوچیخ هستند، متوجه شدند که نشستن زیاد بین پرش‌ها باعث جمع شدن خون در پا‌های ماهوچیخ می‌شود و بنابراین ایده کیسه خواب متولد شد. هر زمان که ماهوچیخ وارد مسابقات پرش ارتفاع می‌شود یک کوله پشتی که حاوی مت یوگا، کیسه خواب و جوراب است به همراه دارد. گاهی اوقات هم هودی می‌پوشد.

ماهوچیخ روز یکشنبه بعد از کسب مدال در کنفرانس خبری گفت که هر فصل یک کیسه خواب جدید دریافت می‌کند. «من به همه دختر‌ها توصیه می‌کنم این تشک و پتو را داشته باشند، زیرا در آب و هوای مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. وقتی باران می‌بارد خیس نمی‌شود و از آنجایی که پتوی مخصوص کمپینگ است هیچ وقت داغ نمی‌شود.»

کسب مدال طلای ماهوچیخ برای اوکراینی‌هایی که همچنان درگیر جنگ هستند اهمیت بسیار بالایی دارد. ماهوچیخ گفت: «تقریباً ۵۰۰ ورزشکار در این جنگ کشته شدند. آنها هرگز رقابت نخواهند کرد. هرگز جشن نخواهند گرفت. آنها هرگز این فضا را پر نمی‌کنند. از اینکه مدال طلا گرفتم خوشحالم. این مدال واقعاً برای همه آنهاست.»

منبع: خبر ورزشی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون